Tuesday 6 October 2015

Najib Terserempak PM Israel, Ini Kisah Ssebenarnya


Ramai yang panas dan melompat membuat spekulasi yang meracau bila melihat gambar PM Najib Razak terjumpa Benjamin Netanyahu, PM Israel.

Menurut YAB Perdana Menteri, adalah tidak benar beliau mengadakan perjumpaan dengan Perdana Menteri Israel, Benyamin Netanyahu sepertimana didakwa pembangkang.



Menurut Najib “saya hanya terserempak dengan beliau dekat pintu di Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu sebab dia berucap sebelum saya”

“Lepas tu saya berucap. Bila saya keluar, waktu saya keluar untuk menunggu kereta, kebetulan dia ada tepi tu”, jelas Najib lagi.

“Jadi dia salam dgn saya, saya salam dengan dia lah. Bukan ada apa-apa . bukan pertemuan, terserempak. By sheer coincidence i bumped into him at the entrance of united nations”, tegas PM.

Menurut Najib lagi, “Ini boleh disahkan oleh Menteri Luar dan wakil duta di US serta wakil tetap kita ke PBB. Banyak orang yang boleh sahkan ini bukan pertemuan tetapi secara kebetulan”.

Ramai yang tahu Netanyahu berhenti selama 45 saat ketika berucap. Beliau merenung satu persatu perwakilan PBB selepas menyebut “deafening silence”. Netanyahu sebelum itu bercakap mengenai ancaman Iran terhadap Israel.

Barangkali dalam renungan 45 saat itu Netanyahu tidak terjumpa PM Malaysia. Netanyahu juga tidak menyangka ucapan selepas itu akan membidas Israel atas sebab kezaliman mereka terhadap Palestin.

Suara lantang dan keberanian PM Najib Razak nampaknya mengentarkan musuh musuh Islam. Sewajarnya orang Islam di Malaysia bersama sama dengan PM Najib bukan bertindak mengulas gambar dengan separuh masak.



Tun M juga pernah bertemu Soros dan Bush, itu pertemuan yang dirancang bukan terjumpa secara tidak sengaja. Esok PM Najib akan pulang, ramai yang bimbang aura PM Najib esok.

Teruskan perjuangan PM. Usah bimbang musuh musuh Islam ini. Rakyat Malaysia tetap berdiri teguh bersama PM Najib.

0 comments :

Post a Comment