Monday 12 October 2015

Kenapa Tidak Panggil Bekas Tahanan ISA Untuk Hadir Ke Sidang Media Tun Mahathir?



Pepatah Orang putih ada berbunyi “What goes around comes around” atau lebih kurang maksud nya apa yang kita pernah buat kepada orang akan kembali terkena atau menghantui kita satu hari nanti.

Nampak nya pepatah ini amat sesuai dengan situasi sekarang terutama nya kepada Tun Mahathir dan pendokong nya.

Jika ramai dari rakyat Malaysia masih ingat , agak ramai juga orang orang yang di sumbat kedalam jel tanpa bicara oleh Tun Mahathir , terutama nya ahli politik.



Ops lalang mungkin boleh di jadi kan contoh. Namun yang sukar nya ada lah majoriti yang memuja Tun masih berhingus ketika Tun bermaharajalela mengamal kan nya.

Malah jika tidak silap Timbalan Perdana Menteri waktu ini ia itu Datuk Seri Zahid Hamidi juga pernah merasai nya di bawah pemerintahan Tun Mahathir.

Seorang pemimpin bertaraf ulama dari parti lawan berlogo Islam pernah berkata “dia akan di panjangkan umur untuk melihat kemusnahan yang akan di buat nya”.

Nampak gaya , semakin jadi kenyataan kata kata ulama yang sudah meninggal dunia ini.

Pada PC yang di buat oleh Tun Mahathir sebentar tadi jelas dan nyata tumpuan nya ada lah mahu menunjuk kan kepada semua penyokong bahawa Tun Mahathir amat prihatin kepada sahabat dan penyokong nya yang di tahan oleh Polis di bawah akta SOSMA.

Dalam pada marah kepada Ds Najib membatalkan ISA , Tun Mahathir boleh pula membenci SOSMA.

Atau , Tun membuat pendirian kepada apa sahaja yang menguntungkan kehendak nya?

Sidang media tadi akan bertambah molek jika mereka mereka yang pernah di kena kan tahanan tanpa soal di bawah akta ISA di zaman Tun Mahathir turut hadhir.

Ini boleh memberi mileage kepada Tun betapa zalim nya akta seperti ISA dan sewaktu dengan nya seperti SOSMA.

Dan sambil itu mereka boleh masuk campur dalam sesi soal jawap kepada Tun Mahathir apa perasaan dia ketika memenjarakan rakyat di bawah akta ISA.

Ketika zaman orang tidak berani bersuara kerana ujud nya pemimpin seperti Tun Mahathir dengan mengamal kan akta ISA.

Gelaran “Mahazalim” dan “Mahafiraun” kepada Tun tidak datang dengan sendiri tentu ada sebab panggilan itu, cuma ketika Tun popular dengan gelaran itu pentaksub pemuja nya mungkin belum lahir lagi.

Amat menarik jika di fikirkan akan kehadiran mangsa ISA di zaman Tun di panggil sama kepada PC ini untuk sesi soal jawap, jika bukan mereka, mungkin isteri atau anak mereka boleh mewakili sebagai pengganti dalam sesi soal jawap berkenaan SOSMA dan ISA.

0 comments :

Post a Comment