Monday 9 January 2017

Tun Hasmah Ketua Srikandi PPBM Yang Baru?



TAHNIAH diucapkan kepada Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) kerana selepas lebih 100 hari, maka mereka telah melancarkan lagu dan laman sesawang rasmi sendiri. Tidak lagi sekadar merintih picisan dari pihak-pihak lain.

Walaupun lagu dan laman sesawang rasmi itu tidak akan banyak membantu memperbaiki imej PPBM yang tercalar, namun kewujudannya menampakkan pemimpin PPBM ingin benar berentap pada Pilihan Raya Umum ke 14 (PRU14) akan datang.

Apatah lagi pada 8 Januari 2017, PPBM telah melengkapkan senarai kepimpinan sayap pertamanya iaitu Armada PPBM yang diketuai oleh Syed Saddiq Syed Abdul Rahman dengan dibantu oleh timbalannya, Mohd Aizad Roslan dari Kedah.

BACA : SENARAI KEPIMPINAN ARMADA PPBM

Namun demikian, PPBM tidak akan beroperasi dengan baik seperti dirangka. Bukan sahaja kerana terpalit dengan pelbagai isu dan skandal melibatkan moral para pemimpin tertingginya sahaja, namun satu lagi sayap parti berkenaan masih lumpuh buat masa ini.

Kununnya seperti seekor Helang Merah membelah awan dan laut Andaman untuk menangkap mangsa di persada bakau Langkawi, parti serpihan Umno itu sebenarnya sekarang sekadar ‘mengepak’ di sarangnya sahaja.

Mana tidaknya, hanya satu sahaja sayap yang berfungsi, manakala sebelah lagi sayap parti tersebut sudah dicemari dengan kejijikan ‘4 kali klimaks’ sehingga patah sayap tak mampu paruh menongkat bumi.

Mahu ataupun tidak, kepimpinan PPBM harus segera menggantikan ‘permata yang hilang’ dari sayap Srikandi PPBM itu dengan pucuk yang baharu untuk berentap secara gentleman di gelanggang...

0 comments :

Post a Comment